Bloggportalen Statistik

lördag 8 december 2012

Vildsvin

Igår när vi åkte till Aneby så stod det helt plötsligt ett riktigt stort vildsvin precis vid vägen och skulle gå över! Detta var mellan Huskvarna och Lekeryd. Jag trodde först att det var typ en liten älg innan min hjärna kopplade att älgar inte har betar, haha :). Det var bara tur att vildsvinet inte gick ut i vägen och att vi körde på det, usch. Det var grått och hade snö på ryggen så det smälte in i naturen så vi såg det inte förrän vi kom nära och passerade. Så vi hade ju inte hunnit ens bromsa om vi hade kört på det. Nu får man verkligen köra långsamt, det får ta den tid det tar att komma fram. Svärmor berättade att om man kör över 70 km/h och krockar med en älg då kan den krossa bilrutan, kör man under den hastigheten så brukar inte älgen komma upp motorhuven och kan inte krossa rutan och komma in bilen. Tänkvärt!

Väl hos Hannah och Thimmy så bjöds vi på jättegod kycklinggryta! Jag fick dricka två cider nu när jag inte ammar längre så Pontus fick köra. Jag har kört i typ 2 år, så nu är det Pontus tur! :) Jag är ju verkligen ingen stordrickare men det är gott att kunna ta något glas eller två iallafall. Barnen hade jättekul ihop och Nils tyckte till och med om hundarna! Inget tecken på rädsla alls, han tog till och med på dem, så kul! Och som han gick igår kväll Nils, han har verkligen fått mersmak på att gå, han känner sig nog som stora pojken nu!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar