Bloggportalen Statistik

lördag 8 december 2012

Eksjö julmarknad

Idag har jag och mamma varit på Eksjö julmarknad, det är verkligen en riktig julmarknad! Det var jättemysigt och vi handlade många roliga saker. Nils fick bl.a. en jättefin snuttefilt från Kotten som tillverkas i Krängsberg utanför Vaggeryd, sen fick jag en kofta från Lindex, vi köpte brända mandlar, chokladfudge, en julost till julafton från Brostorp och mamma köpte en skjorta, en tröja och en julkrans till dörren.
Härlig dag!

Pontus har jagat idag och sköt en kalv så han var eld och lågor nu när han kom hem! :) Farmor har passat Nils och det hade gått bra förutom att han hade bajsat ner sig lite och fått ta ett bad. Jag anade nästan detta eftersom han bara bajsade en gång igår..!








En riktigt udda loppis, men som var väldigt kul!
Hittade denna på loppisen, en docka till Nils kanske?? Eller inte.. :)


Inne på loppisen




Teater


Den här dockan på loppisen tänkte jag köpa till Jessie i julklapp så kan dockan stå och titta på Jessie under natten, hehe! :)



Så snygga vägg-ljusstakar i smide!






En sån här bock hade varit fin att ha på framsidan!



Gränna Choklad






Ärtsoppa! Så gott i kylan!




Den här skylten fattade jag inte riktigt..


Barnen fick åka häst med vagn, det kommer Nils nog gilla om några år!












2 kommentarer:

  1. Eksjös julmarknad är mysigast! Fina bilder

    SvaraRadera
  2. Ja lätt den bästa julmarknaden som jag varit på! :)

    SvaraRadera