Bloggportalen Statistik

onsdag 7 november 2012

Lång men rolig gårdag!

Igår kom Michaela och lille Olle hit klockan 09:00 och då åkte vi i konvoj till badhuset i Vaggeryd och mötte där upp Johanna, Vincent, Emma, Nellie och Frida, Olivia. Det var jättekul att bada igen tyckte både jag och Nils! Vi badade nästan en hel timme och ingen av ungarna tröttnade. 

Efter badet så gick jag och Johanna till centrum för jag skulle shoppa en inflyttningspresent till Per och Jenny som vi skulle till senare på eftermiddagen. Vi gick till butiken Gretas och när kom vi kom dit så stod det en stor skylt utanför att det var 20 procents rea på alla prylar från Cult Design, woho! Så Jenny och Per fick en Cult change i present och jag köpte 3 "somriga" manchetter till min change-trea som jag fick av mamma. De hade även större rea på några andra små Cult- ljusstakar så jag köpte en sådan för endast 10 kr! Tänkte ha den i badrummet på övervåningen.


Sedan efter vårt fyndande så fikade vi på Ritz och våra barn sov sött i sina vagnar. Sedan skiljdes vi åt och jag och lilleman åkte hem till mamma som väntade med lunch. Lilleman busade runt ordentligt och hittade en ny favoritleksak, trappan! Han är ju duktig på att klättra och snabbt går det också. :) 
Vid halv fyra kom Pontus och då åkte vi ner till Värnamo för att hälsa på Per och Jenny!


Per och Jenny flyttade in i huset nu i helgen och har renoverat nu i lite mer än en månad och det har gått väldigt snabbt framåt! De har hunnit med att tapetsera om, måla tak, fixa golv, slå ner väggar och byta ut köket!
Nils fick träffa deras katt Fisen, men Nils blev rädd för katten dessvärre. 
Djur- rädslan sitter i!
Däremot gillade han Fisens leksaker väldigt mycket så vi sa det att vi får åka till djuraffären och handla leksaker till Nils i fortsättningen :)

Jenny hade bakat en underbart god morotskaks- tårta och kladdkakemuffins! Mycket fika för min del igår så jag får nog springa några varv runt huset idag när Nils sover middag haha :)




Efter besöket hos Per och Jenny så åkte vi förbi svärmors barndomshem, hon är ju från Värnamo. Kul att se vart hon hade bott, och vart Pontus mormor och morfar bodde när de var i livet!

2 kommentarer:

  1. Tack för besöket och presenten!

    SvaraRadera
  2. Tack själva för den goda tårtan och muffinsen! Vi saknar er och all gofika, Huskvarna har blivit mindre sött sen ni flyttade! :)

    SvaraRadera