Bloggportalen Statistik

söndag 11 november 2012

Endless candle

Det blev ändrade planer efter babyteatern, så efteråt åkte vi istället till Vaggeryd och var där under eftermiddagen/kvällen. Vi bjöds på farsdags- fika och sedan åt vi middag. Nils busade runt som sjutton och hade bland annat kryptävling med sin mormor! :) Det har blivit så mysigt hemma hos mamma och pappa nu sedan de renoverade nedervåningen!





Om ni undrar över flyttlådan så är den full med glas till mig som jag glömmer att ta med mig hem gång på gång, så även denna gång!! :)

Nils jagar sin mormor i kryptävlingen :)


Mamma hade köpt en smart grej som jag också måste införskaffa.
"Endless candles", stearinljus som drivs med LED-lampa med timer! Ser precis ut som sterinljus med det där "flackande" ljuset och de går på timer så man väljer när de ska tändas och hur länge de ska lysa. En sån ska jag köpa till min lykta på trappan! Mamma hade köpt sin på Citygross. Smart pryl, och barnsäker!


Nu ska vi nog hoppa i säng strax. Nils sover riktigt bra på nätterna nu. Han somnar vid 21-22- tiden och sover sen ända fram 04-05 då han äter välling och sen somnar han om och sover till 8 ungefär. Vi värmer vatten i micron på kvällen som vi sen häller i termos och doserar vällingen i nappflaskan så på natten häller jag bara på vattnet och skakar om, klart för servering! :) Så det är ju knappt att man vaknar där vid 05 när Nils äter sin frukost, man får göra det smidigt för sig på natten! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar