Bloggportalen Statistik

måndag 15 oktober 2012

Eksem

När jag var på öppna förskolan innan idag så lyckades jag få tag på en sköterska som jag kunde rådfråga om Nils kind. Han har fortfarande en röd, torr fläck på kinden som inte har blivit bättre trots att jag smörjt med diverse salvor. Hon sa direkt att det var eksem och att jag skulle köpa Midison Lipid som innehåller kortison på apoteket som jag skulle smörja tunt med 1-2 ggr per dag.  

Så nu hoppas jag att det ska bli bättre! Sen när det försvunnit så tipsade sköterskan om att man kunde smörja kinderna med olja innan man går ut i kylan för att slippa eksem. Det fungerade bra med vilken typ av olja som helst, alltså även matolja/rapsolja, men kanske lämpligast med babyolja! :)




1 kommentar:

  1. tävla gärna om en babyfilt hos mig
    http://www.nattstad.se/vecca?id=4434463

    SvaraRadera