Bloggportalen Statistik

tisdag 4 september 2012

Isoleringen av garaget snart klart!

Igår fortsatte pappa och Pontus med isoleringen av garaget, nu är det bara en vägg kvar! Ska bli kul att inreda garaget sen när det är klart! Vi ska ha en arbetsbänk och få upp hängare till redskapen på väggarna. Ordning och reda! 

Jag och Nils var och handlade och sen åkte vi ut till Knois och hämtade kräftor som pappa beställt åt en kompis. Sen lagade jag även en kycklinggryta utan recept, tog vad som fanns hemma, och det blev supergott! Jag delade kycklingfilé i bitar, genomstekte dessa i smör. Tillsatte grädde, cremefraiche, sambal oelek, soya och färska champinjoner. Smakade av med salt och peppar och toppade med dill! Till detta kokade jag ägg-tagliatelle. Busenkelt och jättegott! Idag ska vi strax iväg till öppna förskolan, idag ska vi laga puréer! Ska bli skoj!


Nils ställer sig upp överallt! Detta kort togs för idag kl. 08, nu har Nils somnat om gott efter morgonens gjympa-pass!=

Grannarnas tomt börjar ta sig, de har redan börjat med tomten fastän de inte flyttat in ännu, skönt att det börjar bli färdigt i vårt område! 15 september  flyttar de in, men jag undrar jag om det är färdigt tills dess..

2 kommentarer:

  1. Såå söt bebis! Hur gjorde ni?? :-)

    SvaraRadera
  2. Åh tack! Ja, hur gjorde vi? Kommer inte riktigt ihåg! Haha :)

    SvaraRadera