Bloggportalen Statistik

söndag 30 september 2012

Halleluja!

Tänka sig, Nils har börjat sova längre på natten! För varje natt blir det bara bättre och bättre, helt av självt. Utan strategier eller metoder! Igår sov han mellan 23-04, åt lite snabbt vid 04 och somnade direkt och vaknade sen vid 06:30 för välling. Inte dumt alls! 

Jag mår mycket bättre idag, märklig förkylning jag har som liksom går i intervaller? Igår på eftermiddagen kände jag mig bättre igen och blev väldans rastlös så vi tog en tripp till IKEA hela familjen. Vi gick och klurade på olika alternativ gällande förvaring i våra två badrum.. Inget vi hittade kändes helt klockrent! Vill man ha ett väggfast skåp i badrummet så är det inga problem, för det finns det ju hur mycket som helst av. Men vi vill ha ett skåp som som står på golvet för vi vill inte skruva i badrumsväggarna, och då finns det inte alls lika många alternativ dessvärre.. Vi får leta vidare helt enkelt, det är ju ingen större brådska! Nils fick iallafall sin första docka! Och ett plockhus :)



Idag är det verkligen fint höstväder! Det får bli en höstpromenad sen med nya vagnen. Vi gör nu så att vi har den nya vagnen på promenader och den gamla vagnen när vi åker och handlar och så. I den gamla vagnen så sitter ju Nils vänd mot oss och det känns bättre när vi på ställen med mycket folk. Tids nog vill han väl inte sitta vänd mot oss utan vill sitta i nya vagnen hela tiden då han är framåtvänd så han ser ordentligt, men nu är han ju så liten vår lilla skrutt så då känns det bättre för mammahjärtat att han kan se sina föräldrar! :)

Idag ska jag vara ute i garaget och spackla/slipa det sista inför målning! Pontus ska ta hand om Nils och hemmet, det är ju för sjutton 2012 nu så då kan man väl vända på saker och ting! Jag kan slipa och spackla minst lika bra som Pontus och Pontus kan ta hand om Nils lika bra som jag kan. 
Och därmed basta. :)
Höstfina träd på berget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar