Bloggportalen Statistik

lördag 4 augusti 2012

Fredagsmyyyys!

Igår hade vi en lugn dag hemma med en massa fixande både inne och ute. 
Skönt med en sån dag då man bara går hemma och pysslar!
Jag har rensat ut lite mer kläder som jag ska sälja på Tradera, jag kan nog typ sälja mer än hälften av alla mina kläder! Så mycket som jag aldrig använder! Då är det bättre att någon annan får användning för det!


Vi fick även besök igår av Göran och Gunnel H och Pontus föräldrar, Göran är en kompis till Pontus familj sedan många år. Han är även ordförande i jaktlaget men bor i Stockholm så han kommer bara hit då de har möten och bor i Knohult under älgjakts-veckan. De fick träffa Nils för första gången och se vårt hus! Greta hade med sig god fika som vi fick njuta av och vi en hel hink med körsbär och Nils fick fina Lundmyr- kläder i present! Tyvärr var kläderna för små så de skulle byta.. De hade köpt i storlek 70 och det ska ju normalt passa en 6- månaders bebis, men Nils har ju redan stl.74...! :) Big baby!





På kvällen så hade jag, Pontus och Nils fredagsmys i soffan framför en film som hette Hugo Cabret. Vi grillade och åt bl.a. grillad majskolv som jag fått dille på nu efter att Johanna och Anders introducerade det för oss :)


Jag har hittat ett jättebra menyförslag för småbarn från Livsmedelsverket som jag klippte ut och satte upp på insidan av skafferiet, jag har ju ingen koll på det här med hur mycket och ofta småbarn ska äta så då kan det vara bra med en vägvisare tänkte jag! Pontus skrattade åt mig och tyckte det var löjligt..! Ja, ja :) Jag tyckte det var bra iallafall!



Nu kommer strax mamma och sen ska mamma, jag och Nils iväg på en liten dagsutflykt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar