Bloggportalen Statistik

måndag 6 augusti 2012

Blåbär!

A-fil med blåbär till frukost, mums! Nu när vi har så mycket blåbär hemma så försöker jag hitta lite goda recept innehållande blåbär. Hittade ett roligt recept på blåbärs- pannkakor:
Gör en vanlig pannkakssmet och grädda i stor stekpanna eller långpanna i ugnen. Strö över rikligt med blåbär direkt innan smeten hinner stelna. Servera med keso eller glass!

Tänk vad blåbär är nyttigt och vi har hela skogen full av dem och gratis dessutom! Visste ni att blåbär är det mest C-vitaminrika bäret och innehåller även B- och E- vitamin, mineraler och andra ämnen som bland annat skyddar mot cancer!



Nils vår lilla virvelvind far runt här hemma och är överallt och ingenstans :) Glömmer man stänga toalettdörren så är han genast där inne och äter toalettpapper, glömmer man stänga dörren in till tvättstugan så är han där inne och nu gillar han också att klättra upp på saker! Hans favorit"berg" att bestiga är babysittern eller att klättra på mig eller Pontus när vi ligger ner haha :) Men det är lite otäckt för han drar sig upp till ståendes och hans balans är ju minst sagt svajig så rätt som det är så ramlar han!


Det går bra med vällingen nu, han åt 210 ml igår kväll innan sängdags, det var  rekord! Men fortfarande sover han inte hela natten, men han sover bra på morgonen åtminstone :)


Nils favvogömställe:




Nils somnar alltid vid samma tid på dagen, kl.12, och strax innan blir han så mysig och vill bara sitta i famnen och gosa. Det är den absolut bästa tiden på dagen tycker jag! Han är så gosig min fina son :) Jag blir helt tårögd bara när jag tänker på hur mycket jag älskar honom, trodde inte det var möjligt att känna såhär! Men det kunde man och jag är så lycklig och tacksam över att få uppleva det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar