Bloggportalen Statistik

måndag 2 juli 2012

Fodervärd åt Husky och lite nytt till hemmet!

Vi fick den stora äran att vara fodervärd åt denna trevliga lilla kamrat som heter Husqvarna men vi har döpt om honom till Husky! Han morrar bara lite när man kör med honom, annars säger han inte ett knyst. Han är ganska gammal men ändå vid väldigt god vigör!
Vi har fått låna honom på obestämd tid så vi får se hur länge Husky får bo med oss :)




Idag var vi och letade utemöbler! Vi var på Ja- sommarmöbler vid Ica Maxi, Mio, Jysk, Biltema och till sist IKEA. På Mio hittade vi en fin tavla med ett motiv som passade oss bra så den fick följa med hem :) Utemöblerna köpte vi till sist på Ikea för en billig peng. Det blev ett stort bord som vi får plats 8 personer kring! Tyvärr så fanns bara två stolar kvar i lager så vi köpte dem och får köpa fler sen när de dykt in i lager igen.





Sen har jag idag kommit på hur jag kan förvara mina smycken. Vi fick ju ett jättefint kakfat i bröllopspresent och vi har ju inte hittills använt det så då tänkte jag att det skulle bli snyggt som smyckesförvaring istället, vad tros?




När vi var hos Frida i helgen så visade hon mig hur man enkelt rengör sina silversmycken så jag rengjorde alla mina smycken nu som hade oxiderat. 
Man tar en kastrull och lägger aluminiumfolie i botten. Sedan häller man på bakpulver på foliet och lägger sedan i smyckena. Sen hällde jag över lite mer bakpulver på smyckena och hällde över kokande vatten. När vattnet svalnat så tar man upp smyckena och sköljer av dem. Blir hur bra som helst!
Så här såg smyckena ut innan:



Och så här fina blev de:


Enkelt och smidigt!

2 kommentarer:

  1. Gudars skymning! Använder du kakfatet till smyckena?? Å alla bakares vägnar gråter jag. Skämt åsido, väldigt fint trots allt!

    SvaraRadera
  2. Pontus var också lite skeptisk till detta så jag får nog hitta en annan förvaring till mina smycken.. :

    SvaraRadera