Bloggportalen Statistik

torsdag 21 juni 2012

Mission completed!

Nu är altanen strax klar, de ska bara sätta dit någon typ av ram nedtill så det inte blir ett hål inunder däcket. Jag tycker att det blir jättebra! Tänk vad det går att göra själva, hade man lejt ut detta till hantverkare så hade det blivit dyyyrt! :) Är man smålänning så är man, går inte att göra något åt :)


Igår när jag kom till Vaggeryd så åkte jag, mamma och Nils till Byarums kyrkogård och satte blommor på min farmor/farfars grav, mammas mormor och morfars grav och en grav som vi inte riktigt vem det är men farmor skötte den graven så när hon gick bort fick vi ta hand om den också :) 


Efter kyrkogården så åkte vi till Byarums hembygdsgård som öppnade för säsongen i lördags. Vi åt ostkaka med grädde och sylt, mums! Jag har aldrig gillat ostkaka tidigare men nu helt plötsligt tycker jag att det är jättegott! Smaken ändras väl kanske med åldern :) Nu när man snart är 30 så är man ju typ gammal som Gud haha :) 
Det fanns en försäljningsbod vid hembygdsgården som vi kikade i och de hade jättefina mössor till barn och bebisar som tillverkades i Krängshult och som hette "Kotten". 









Efter besöket i Byarum så åkte vi hem till mamma och pappa och åt lunch och sen lapade vi sol. Nils invigde sin nya solhatt och satt och mös i skuggan. Trots att jag smörjde in mig med solskyddskräm så lyckades jag bränna mig lite. Jag har blivit jättekänslig mot solen nu när jag varit gravid och ammar, vet inte vad det kan bero på?




Idag har jag och Nils varit och handlat jordgubbar tills imorgon. Sen har vi gjort räkmackor som vi bjudit Pontus, Nils morfar och farmor på! Vi skickar även med några räkmackor hem till Nils mormor och farfar såklart :) Nils farmor hade med sig två fina plagg till Nils i stl. 74, alldeles ypperligt bra för nu börjar klädförrådet tryta! :) Tack så mycket!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar