Bloggportalen Statistik

onsdag 2 maj 2012

Vilken dag...

Strålande väder idag också, varför kan det inte hålla i sig till på lördag för? :( Pontus har legat ute och plockat upp spik m.m. från tomten nu inför att grävmaskinen kommer hit och sprider ut jorden. Så nu kanske Pontus har en väldigt röd rygg till bröllopet :) De började även med tomten till huset mittemot oss idag!


Klockan 12 hade jag tid hos Moderna Naglar för att fixa dem inför bröllopet, och efter det skulle vi hämta våra kläder på Kristina Brud och Pontus började jobba 14 så vi hade lite bråttom, men Pontus räknade med att komma lite senare till jobbet.

Pontus släppte av mig utanför manikyrsalongen och så åkte han och Nils och parkerade utanför Kristina brud och gick sedan till H&M och köpte finbyxor till Nils och sen åt Pontus lunch på McDonalds för han skulle ju inte hinna med lunch hemma innan jobbet. 

Jag satt på manikyrsalongen och väntade och väntade.. Klockan 12:30, en halvtimme försent, fick jag börja med naglarna, då var jag ganska så stressad och irriterad kan jag säga! Sen fick jag en äldre man som skulle göra mina naglar och han var inte alls lika bra som den jag hade sist. Han tog lång tid på sig och det blev ändå inte lika bra. Klockan blev över 13 och då kommer Pontus utanför med barnvagnen och Nils ligger i vagnen och skriker! Sen när jag väl var färdig (13:30) och skulle betala så tog de inte kort (! Vem tar inte kort nuförtiden??) så jag fick springa upp på Barnarpsgatan och ta ut pengar, Swedbanks automat var ur funktion så jag fick kuta vidare till Länsförsäkringars automat.. Grr, detta gjorde ju inte mitt humör bättre!

Nils skrek och skrek så vi fick stanna på Nödvännen i stan så jag kunde mata honom och se om det hjälpte. Det hjälpte inte och han fortsatte skrika...
Vi gick till Kristina Brud och där sa de att min klänning inte var färdig...! De hade sagt att den skulle vara färdig idag efter 12.. Jaha, så vi får hämta den imorgon istället. Pontus provade sina kläder iallafall och västen var då för stor  så den sys in till imorgon också så vi hade ju fått åka dit imorgon iallafall.

Nils skrek fortfarande, aldrig hört honom skrika på det viset innan!
Väl hemma så tog det jättelång tid innan jag fick honom att äta för han bara skrek och skrek, men när han väl ätit så blev han som vanligt igen, skönt!
5 minuter efter att han lugnat ner sig så brakade det till i hans blöja och han hade bajsat jättemycket. Han hade säkert haft ont i magen så det var nog därför han skrek.

Nu har jag iallafall fått äta lunch, en väldigt sen sådan! Vilken dag... Klockan fem kommer Madde hit och då ska vi njuta av kaffe och vi ska vika kyrkprogram, bra att Maddiz kommer hit för jag behöver avsluta den här dagen positivt känner jag! :) Puh, jag är imponerad av föräldrar som har barn med kolik och som lyckas behålla sitt förstånd.. Nils är tack och lov oftast glad och skriker sällan, men det är kanske också därför som det blir så mycket jobbigare när han väl skriker, för att man inte är van :)

Preliminärt väder på bröllopsdagen: 8 grader, växlande molnighet och någon lätt regnskur, inte så farligt ju :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar