Bloggportalen Statistik

måndag 14 maj 2012

Söndag som avslutas med att Pontus rycker in som polis- IGEN!

Igår åkte vi till Vaggeryd på förmiddagen och klippte gräset åt mamma och pappa, det behövdes för det var jättelångt. Nils trivs jättebra i sin nya bilbarnstol och den ser jätteskön ut och bekväm ut så nu kan vi åka på många bilturer! :) När vi var klara i Vaggeryd så åkte vi tillbaka till stan och var på Bergmans möbler och kollade på skänkar. Vi behöver en skänk till köket som vi kan förvara serviser m.m. i! Bergmans hade många olika skänkar men vi kunde inte bestämma oss riktigt.. Pontus fastnade för en som kostade 8000! 
Vi har ju bara 4000 på presentkortet så då hade vi fått skjuta till 4000 själva också vilket känns lite för dyrt! 
Vi får suga på karamellen lite..



Dessa trevliga figurer hittade jag i mamma och pappas skohylla i källaren när jag skulle låna gummistövlar åt Pontus.. Hmm! :)
På eftermiddagen så kom Michaela från mammagruppen hit med sin son Olle och sambo Jonas. Vi fikade, gick lite husinspektion och pratade mycket samt busade med bebisarna! Olle och Nils är nästan exakt lika gamla, skiljer bara en vecka på dem.


Senare på kvällen igår vid 23- tiden stod jag på övervåningen och bytte blöja på Nils och såg utanför att det kom en röd Volvo kombi som stannade vid de nya garagen. Jag sa till Pontus att det stod en skum bil utanför och han gick ut för att kolla. Sen strax efter ser jag bara hur Pontus rivstartar med Toyotan och drar iväg! Jag blir jätteorolig och ringer till Rolf, Pontus pappa. Han har det där "Hitta vänner" på sin Ipad så han ser att Pontus befinner sig på området en bit ifrån oss där "Goddag goddag- husen" ligger.  Det är upptaget i Pontus telefon så jag antar att han pratar med polisen. Pontus skickar ett sms där han skriver att tjuven tagit tompall, men att han är inringad utanför mekonomen och polisen är på g! Jag är jätteorolig och ser framför mig hur tjuven har vapen m.m. usch!
Polisen kommer men tjuven har lyckats åka iväg på en skogsväg nedanför Mekonomen. Pontus hade regnumret på tjuvens bil så polisen spårade bilen och hade åkt hem till bilägarens adress men mannen hade inte varit där. Bilen var också avställd. Tydligen så kände polisen till mannen sedan tidigare.


Nu får det vara bra med olagligheter här utanför oss! Vi vill ha lite lugn och ro tack :)


2 kommentarer:

  1. Tyvärr är det baksidan av att bo på Huskvarna söder och Bråneryd.

    Klientelet är väl inte alltid det bästa även om området är fint.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det är så! Enligt bilregistret så bodde tjuven på Vattenfallsvägen på Petersberg i Huskvarna..

    SvaraRadera