Bloggportalen Statistik

tisdag 15 maj 2012

BVC m.m!

Igår var jag och Nils på stan och hälsade på Jessie på hennes jobb! Jag inhandlade klänning och skor som jag ska ha på Erik och Fridas bröllop den 16:e juni! Jättesnygg klänning och skor som jag fick för endast 208 kr!! Helt otroligt billigt! :) Klänningen satt jättefint så den kommer jag nog använda en hel del i sommar! 


Idag har Nils och jag varit på BVC! Han vägde 7740 gram och är nu 67,4 cm lång! Jag fick också veta hans preliminära längd som vuxen, 182 cm! Tänk att lillskrutten ska bli så lång :)
Sköterskan sa även att vi ska ge honom något med gluten i, typ lite bröd, för att se hur han reagerar på det. Så vi får försöka med någon liten minimal brödbit :)

Nästa gång vi ska till BVC så är det dags för vaccination igen, usch..! Det var ju så jobbigt att se honom bli så ledsen sist.. Jag får nog skicka Pontus för att vaccinera, jag är ju så blödig..! :)



Efter BVC var jag på Kappahl och köpte en till dregel-lapp och sen mötte jag upp Michaela och lille Olle för lunch. Vi var nyttiga och åt sallad! Sen var vi på öppna förskolan, för första gången i gruppen för 4-8 månaders bebisar! Det var flera 7 månaders- bebisar som var med och kröp runt! Tänk att lille Nils snart också kryper runt! :) Vi gjorde en bricka med Nils fotavtryck som jag får sen nästa vecka eller veckan efter.



Sen åkte jag till tandläkaren, Pontus mötte upp mig där och tog med Nils hem. Som tur är så hade jag inga hål, woho! :)


Väl hemma så käkade vi och Pontus föräldrar kom på besök. Det var visning i visningshuset närmast vägen och det var ganska många familjer som var där. En hv-spelare var där med sin fru och två barn och var intresserade av att köpa huset jämte oss! Vi får väl se vilka grannar vi får, spännande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar