Bloggportalen Statistik

tisdag 8 maj 2012

Röntgen och första hjälpen

Igår så var jag på Ryhov och röntgade mitt bäcken. Till och med personalen där sa att det var väldigt sent för röntgen nu så lång tid efter förlossningen, jo tack jag vet! Men de sa att om mitt bäcken är väldigt trångt så syns det ju ändå så vi får väl se vad bilderna visar. 

Johanna sms:ade på eftermiddagen och skrev att hon hade fått ännu högre blodtryck och hade blivit skickad till förlossningen för fler prover! Men som tur var så visade inte proverna på havandeskapsförgiftning så hon fick åka hem men hon är ändå sjukskriven nu för sitt höga blodtryck. Hoppas att det går ned eller att förlossningen startar snart naturligt så att hon slipper bli igångsatt!

Igår kväll var vi på första hjälpen utbildning på Familjecentralen. Utbildningen var speciellt inriktad för barn så det var jättebra! Det är ju inte en fråga om om barnet sätter i halsen utan när! Och då vill jag vara förberedd och veta hur jag ska agera.

I em kommer mamma och pappa hit, vi ska då fika på bröllopstårta som blev över. Vi fick ju över hur mycket som helst från bröllopet. Flera tårtor, jättemycket mat, alkohol, typ 20 liter läsk och hur mycket godis som helst från godisbuffén! Sedan glömdes nattvickningen bort så vi har ju 140 Bullens korv i garaget haha :) Tur att det är i konserver så att det håller! Pontus får ta med sig det på älgjakten i höst, passar bra i skogen:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar