Bloggportalen Statistik

tisdag 29 maj 2012

Mulen tisdag

Igår kväll/inatt regnade det rejält så gräsmattan fick sig en ordentlig dusch.. Hoppas det inte blev för mycket vatten bara så att gräset inte tar sig.. Vädret ska ju vara ganska dåligt denna vecka med inte så mycket sol dessvärre.


Idag ska jag och Nils till förskolan, idag är det sömn som veckans tema. Passar bra med tanke på de två jobbiga nätter som vi har haft nu. När Nils sov hela natten till söndagen så trodde jag att det kanske skulle fortsätta så, men icke! Inatt tror jag att jag matade Nils 8 ggr typ! Matnings- rekord nattetid. Jag har till och med ont i mina bröstvårtor nu, så mycket har han ätit! Undrar varför han vill äta så mycket just nu? Kanske han har ont i tandköttet eftersom tänderna är på väg upp? Eller så är han i en tillväxtperiod och är extra hungrig?


I söndags så fick han ju testa på att äta lite vitt bröd doppat i vatten, men bara typ ett litet kryddmått. BVC sa ju att vi skulle ge honom något med gluten så att han inte blir glutenintolerant, vi märkte inte av någonting efter att han ätit brödet så hans mage fixade det nog bra! Vi filmade Nils första tugga vilket var jättekul för han grimaserade ganska så roligt :) 


Idag får vi plocka fram matstolen igen och ge han ytterligare ett litet smakprov! Vi har köpt gröt som vi ska testa att ge honom, spännande att se hur han gillar det :)


Igår fick jag ont i mitt kejsarsnitt efter att Pontus lyfte upp mig, aj! Det sträcktes nog till på något sätt för det är ömt fortfarande. Jag har läst lite berättelser på nätet om kvinnor vars kejsarsnitt har gått upp så jag har blivit lite nojjig av det tror jag, man ska inte läsa sånt där! Men tydligen så kan det hända att ärret går upp under nästkommande graviditet vid sammandragningarna, hu! Det vill man inte vara med om..

Filmen 50/50 som vi såg igår var bra, men inte så bra att den var värd de 7,9 på Imdb som den fått! Det var en drama/komedi med bra skådisar men tyvärr var filmen väldigt förutsägbar. Men ändå sevärd, men inte bio- sevärd :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar