Bloggportalen Statistik

torsdag 5 april 2012

Säg din ränta!

På Twitter finns det nu en tråd som heter #sägdinränta. Där skriver man vilken ränta man har förhandlat fram på sina bolån, så får man ett hum om hur mycket man kan förhandla med sin bank gällande räntan. Vi fick 3,75% på den rörliga och 3,55% på den 2-åriga vilket vi var nöjda med, detta fick vi av Swedbank och ingen annan bank kunde matcha detta så då valde vi Swedbank. Trodde faktiskt inte att Swedbank skulle vara billigast, men mycket hänger nog på vilken bankman man träffar!


Det börjar bli dags för oss att köpa ny bilbarnstol. Vi har ju hyrt ett babyskydd på Babyproffsen men det börjar redan bli för litet för Nils. Pontus var och testade en Britax på Babyproffsen i förrgår och den passade bra i BMW:n. Britax har bra i test och har hyfsade priser så det lutar nog åt en Britax Hi-Way, eller en Britax Maxway. 


Britax Hi-Way


Britax Maxway
Idag är Pontus ledig och han är även ledig imorgon, sen jobbar han övertid på lördag och nästa vecka är han ledig efter helg torsdag och fredag eftersom hans ordinarie jobb-helg egentligen var nu i påskhelgen. Härligt att få lite extra ledig tid tillsammans! Längtar så tills han har semester! Det är bra med de här nya dubbeldagarna som man har fått från försäkringskassan. Det innebär att man kan ta ut 30 föräldradagar tillsammans och vi har hittills bara använt 10 av dem! Så Pontus ska ta ut 5 st av dem nu i sommar och sen ska jag ta ut 10 (två  veckor) nästa sommar, jag kommer ju troligtvis inte få full semester nästa år eftersom jag varit föräldraledig 1 år så då är det ju perfekt att kunna ta ut lite föräldraledighet så att vi ändå får ledigt tillsammans!

Idag så har Nils börjat låta mer förkyld. Han låter täppt, låter som att det sitter i bihålorna. Stackarn! Han har varit ganska gnällig idag hittills och han vill vara så nära som möjligt. Då är verkligen bärselen perfekt för då kan han vara nära hela tiden fastän man får lite gjort hemma också. Jag är supersnorig fortfarande men känner mig bättre i övrigt, skönt att det börjar ge med sig! Påskhelgens väder börjar ju riktigt bra, får hoppas att det håller i sig men jag har hört rykten om att det ska bli snö och rusk imorgon. Det här är bilder från förra påsken, då var det jättefint väder och på min blogg hade jag skrivit att Ronja till och med tagit sitt första dopp i sjön i Knohult:

Älskade Ronja!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar