Bloggportalen Statistik

söndag 15 april 2012

Möhippa!

Igår var min möhippa! Det var helt sjukt kul!! Så mycket bättre än vad jag hade förväntat mig!! Trodde det skulle vara mycket mer pinsamheter och inte så mycket roligt som det faktiskt var! :)

Igår morse kl. 9 så kom tjejerna hem hit och jag fick ta på mig ett linne som det stod "Mrs. Norrman" på ryggen och på framsidan stod det "Bride to be", tjusigt! :) Fick även en jättefin slöja med tiara att ha på mig! De andra hade på sig t-shirtar som det stod Team Linda på haha :) Jag fick order om att packa en kasse med finskor, smink, bikini och handduk! Jag fick säga farväl till mina älsklingar Pontus och Nils, kändes jobbigt att veta att man skulle vara utan Nils en hel dag!

Sedan åkte vi iväg och jag var rätt nervös kan jag säga! Men det behövde jag inte vara för vi åkte till Rocksjön där vi satt vid ett bord på stranden och njöt av champagnefrukost! Det var kanonfint väder och varmt så det kunde knappast bli bättre! Frida hade med sig videokamera och filmade hela dagen och jag blev intervjuad m.m. De kommer att filma på svensexan också och sen klippa ihop till en film som kommer att visas på bröllopsfesten, ska bli kul (och väldigt pinsamt!) att se den filmen haha! Men man får ju bjuda på sig själv haha! :) 





Johanna fick hallonläsk :)

Sedan åkte vi till stan och jag blev avlämnad på en salong där jag fick nya naglar! Jag blev så förvånad och GLAD! Jag har aldrig fått mina naglar gjorda innan så det var jättekul och väldigt välbehövligt!! På salongen sa de att jag kunde bara komma in någon dag innan bröllopet och fräscha upp naglarna för en hundring så det är ju jättebra! Jag hade ju tänkt att göra naglarna själv under tiden jag är hos frisören på bröllopsdagen, men det slipper jag ju nu, sköööönt! :) Naglarna tog en timme att göra och under tiden var de andra och fikade.







Sedan blev vi upp-plockade av Maddes kille Glenn i hans häftiga raggarbil! Jag har aldrig åkt raggarbil innan och det var jättekul! Så konstigt att det inte fanns bälte i bilen men att det ändå är lagligt att åka utan bälte i sådana bilar, lustigt egentligen :)
Vi åkte ut till skogen till en grillplats där det var förberett för femkamp. Så vi tävlade mot varandra och vi fick skjuta lerduvor, kasta stövel i ring, kasta frisbees i ringar, bollkastning och springa en bana med en potatis på sked i munnen :) Johanna tog hem segern i femkampen! Vi grillade och hade det trevligt och sedan bar det av vidare! Jag hade ju med min bröstpump för att pumpa ut mjölk under dagen för att inte explodera! : Så jag pumpade ut mjölk typ var tredje timme och det funkade bra, tack gode gud för bröstpumpen!! :)
Vi åkte förbi Madde och Glenns hus och uträttade toabesök och sedan åkte vi in till stan igen.

















Glenn skjutsade oss till Atlantis Spa i Huskvarna, så där blev det då jaccuzzi- bad och god dryck! Det var jättehärligt, dock inte lika härligt att pressa sig i en bikini som jag hade innan jag blev gravid haha! Men det gick det med :)

Efter några timmar på spa så åkte vi vidare med taxi hem till Jessie! Där gjorde vi espresso i Anders fina kaffemaskin, åt snacks och jag fick utföra ett hemligt uppdrag (som Pontus också ska göra på sin svensexa och som sedan kommer att demonstreras på bröllopsfesten), vi sjöng singstar och jag svara på frågor som de även ställt till Pontus och jag skulle svara vad han hade svarat! Svarade jag fel så fick jag olika bestraffningar haha! :) Jag fick bl.a. som bestraffning att jag senare skulle krama en främling, göra mina fulaste dans-moves på dansgolvet, berätta om alla mina ex och att berätta om min och Pontus hetaste natt!! Haha, my God! :) Jag utförde samtliga bestraffningar under kvällen så jag gjorde det jag skulle med bravur om jag får säga det själv haha :) Jessie hade även satt ihop ett jättefint bildspel på mig som rullade på datorn :)





Sedan började vi gå mot stan och jag fick då i uppdrag att sälja kakor formade som snoppar och snaps i flaska som hette Snopps, haha! 5 kr styck kostade det och jag fick stanna folk på vägen och fråga om de ville köpa. Det gick lite trögt i början men så stannade vi utanför en pub där det stod massa killar och där ville alla köpa Snopps! Tjänade nog in 70 spänn bara där haha :) Det roliga var att det visade sig att det var personal och vakterna på stället som köpte snapsen, inte helt okej kanske! Men de gjorde bra affärer, 5 spänn för en stor shot Jägermeister är inte dyrt direkt :)

Det jag lärde mig under promenaden är att de flesta ungdomar i stan är väldigt trevliga och spelar med, medans pensionärerna som vi stötte på var väldigt otrevliga och saknade humor totalt! Tråkigast för dem dock :)


Sedan gick vi in på Harrys där de hade bokat bord! Där väntade Cickan på oss! Hon hade inte kunnat vara med på dagen för att hon jobbade men hon slöt upp med oss nu. Tyvärr hade hon suttit och väntat en hel timme på oss bara för att min försäljnings-promenad tog så lång tid! På Harrys så åt vi tre rätters och det var jättegott! Jag åt svampsoppa, fläskfilé med crisscross- potatis och créme brulee. Sedan satt vi och pratade och jag uträttade alla mina uppdrag! Sedan fick jag skjuts hem av Erik som hade varit hemma hos oss med Pontus på kvällen och kollat på film. 
När jag kom hem så var jag fortfarande helt uppe i varv och berättade för Pontus om dagen och jag var så energisk så Pontus bara garvade åt mig :) Jag hade bara druckit ett glas champagne på morgonen, sedan 1 halv cider i skogen, 1 cider på spa och knappt en klunk cider på krogen och jag hade ju pumpat ut mjölk efter sista klunken så jag kunde amma Nils direkt när jag kom hem. Jag är glad för att jag är sån att jag kan ha lika kul ändå, utan en massa alkohol! Fast det är ju nästan värre att man gjorde alla dessa pinsamheter utan massa alkohol i kroppen, alkoholen är ju annars smidig att skylla på haha! :)









TACK ALLA FÖR EN UNDERBAR KVÄLL! 

Bättre Möhippa skulle jag knappast kunnat fått! Det var en dag som jag aldrig kommer att glömma och jag hoppas att jag får chansen att återgälda den till alla inblandade någon dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar