Bloggportalen Statistik

torsdag 26 april 2012

Insömnad!

Idag var vi på Kristina brud och fest och där fick jag prova brudklänningen igen för eventuell insömnad. När vi var och köpte brudklänningen så var det ju bara två veckor efter förlossningen och jag var fortfarande väldigt stor då så det var ju inte jätteroligt att prova klänning då haha :) Men nu var det desto roligare för vi ska sy in klänningen ganska mycket! Jag har ju gått ner 18,5 kilo sen innan förlossningen så det vore ju konstigt annars om klänningen inte behövde sys in :) Jag har dock cirka 5 kilo kvar tills jag är nere på min normalvikt men det ska gå det med, men det är inget som jag ska stressa med genom att banta. Äta lagom mycket och motionera så går det nog ganska snabbt ändå, jag brukar ju inte ha så svårt att gå ner i vikt när jag bara låter bli alltför mycket onyttigheter. På tal om det så har jag precis bakat haha, så vi har haft lite kvällsfika- mys nu. Livsnjutning :)

Klänningen är färdigsydd på onsdag och då kunde vi även hämta Pontus kläder samtidigt, så då slipper vi hämta på fredagen då vi har miljarder andra saker att göra!

Efter provningen så gick vi till H&M och handlade lite kläder till Pontus och trosor och strumpor till mig!

Igår så ringde elektrikern på helt oannonserat och skulle fixa ringklockan och byta ut ett skydd i taket, så nu är det fixat! Sen var ju Trivselhus här samt mäklaren på möte. Det var ett riktigt bra möte och vi känner oss nöjda! Vi ska få datum på måndag när allt ska fixas. Vi kunde även reklamera de nedersta hyllplanen i köksskåpen som det har blivit bubblor på. Vad vi mer kom överens om var bl.a. att Trivselhus betalar vårt badkar, som vi redan betalt så vi får tillbaka nästan 13000, , mäklaren står för fibern in i huset eftersom de hade varit otydliga i sin objekt-beskrivning och sen så kommer vi eventuellt att också få någon typ av ersättning för att huset var försenat 49 dagar. Sen är det också beställt ventilationsinställning och vi får gratis larm i 1 år från Securitas Direkt. Ett bra möte som sagt och vi känner oss jättenöjda!

Madde sms:ade igår också och skrev att hon är ledig nästa fredag! Superbra, we need her!! :)


Dagens Nils-bild!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar