Bloggportalen Statistik

söndag 22 april 2012

Gårdagen :)


Så här fin blev lilleman i sina hängslebyxor från Zara som han fått av Marcus och Susanne! Han fick dem när han föddes och de är i storlek 68 så jag hittade dem nu när jag sorterade kläder i hans garderob, tur att jag hittade dem annars hade han kanske inte hunnit ha på sig dem! Jag får sortera kläder regelbundet så man inte missar att använda några klädesplagg. 

På tal om Zara så hörde jag ett rykte om att de skulle öppna i Jönköping, men det var ganska längesen jag hörde det så jag vet inte om det låg någon sanning i det.. Hoppas det blir så, de har ju så himla fina barnkläder, och till vuxna också för den delen! :)


Igår var ju Pontus på svensexa och de verkade ha haft jättekul! Pontus var dock vääääldigt full när han kom hem, inte många ggr som jag sett honom så full :) Efter att han kidnappades så åkte de till Sävsjö till någon skjutbana där de tävlade i femkamp. De gjorde en fin krigsmålning i Pontus ansikte som han fick ha under dagen :)

Sedan fick Pontus åka tåg. Han blev satt på tåget till Vaggeryd, ensam iförd huva och handfängsel och han var fastkedjad vid en väska som innehöll en porrfilm som spelades upp, hoppas det inte satt några barn på tåget som fick höra detta! :) Det var någon som var med och filmade allt på tåget. Sen fick han åka tillbaka och han fick göra massa fler pinsamma saker t.ex. köpa kondomer och porrtidningar och betala med enkronor, som dessutom inte räckte :) Han skulle sälja pussar på stan, fast gratis pussar och sen skulle han dansa m.m. Herregud, tur att jag fick en mysig, rolig och SNÄLL möhippa!! :) Ska dock bli väldigt kul satt se filmen från svensexan, eller kul är kanske fel ord haha.. :)






Jag började att göra plankan- övningen i fredags och har världens träningsvärk nu efter det! Den övningen är bra träning för att komma i form efter förlossning. Man ska inte göra vanliga situps efter förlossning eftersom magmusklerna delar sig under graviditeten och vanliga situps delar magmusklerna mer, man ska träna magmusklerna inifrån istället och då är "plankan" en jättebra övning. Plankan är en liggande övning, man "står" på tåspetsarna och armbågarna och håller kroppen helt rak och spänd i luften. Det gäller att inte svanka i svanken eller puta upp med rumpan, det är riktigt jobbigt! Övningen tränar de inre och tvärgående magmusklerna, de djupa ryggmusklerna och skulderstabiliteten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar