Bloggportalen Statistik

tisdag 27 mars 2012

Bruduppsättning m.m.

Igår var jag hos min frisör och vi testade lite olika bruduppsättningar. Här är några "grovskisser" på hur det kommer att se ut ungefär och lite olika förslag på hur det kan se ut bakifrån. Vi testade olika lockar m.m. Min frisör har beställt löshår som jag ska ha i sen också för att få det tjockare och längre. Det kommer att bli en uppsättning på sidan, det blev finast tycker jag. Det passade bra ihop med slöjan och det ser fint ut framifrån. Många uppsättningar är ju bara baktill och syns ju då inte under slöjan och på kort tagna framifrån så detta tycker jag blev en bra lösning!


Ska man dra håret åt sidan såhär?

Eller så här med flätor?  Men inte så här rufsigt givetvis :)
Idag så har vi varit på Westers och köpt ett vitt papper med struktur till festprogrammet. Jag köpte även pärlor för att tillverka egna hårnålar med pärlor, blir betydligt billigare än att köpa färdiga. Sedan åkte vi till Totalljud och bokade hyrning av belysning till dansgolvet. Pontus känner han som jobbar där så vi fick hyra det från fredag till måndag för bara 250 :-, billigt!

Nu har jag precis varit och hämtat ett paket. Pontus sa innan han åkte till jobbet att jag kunde gå med barnvagnen och hämta ut paketet för paketet skulle vara litet. När jag kom in i butiken och skulle lösa ut paketet tittar han bakom kassan lite konstigt på mig och barnvagnen och säger: "Har du bil med dig? Paketet är ganska stort.." Jäkla Pontus! Så här stort var det:


Inte så smidigt att gå hem med det kan jag säga, och det är ju i princip bara uppförsbackar hem! Jag får hitta på någon passande hämnd till Pontus.. Hmm, jag ska nog tänka ut något..! :) Bring it on baby!! :)

Denna vecka jobbar Pontus kväll, tråkigt! :( Jag och Nils får underhålla oss på egen hand, det får gå det med :)

2 kommentarer:

  1. Älskar uppsättningen med flätorna!! den måste du ta!

    SvaraRadera
  2. Japp, det får nog bli flätor baktill :) fint när det händer lite!

    SvaraRadera