Bloggportalen Statistik

torsdag 29 december 2011

Torsdag 29 december

Redan torsdag idag då! Det är verkligen konstigt väder ute, det blåser, regnar och är 5 plusgrader. Till och med på nyårsafton ska det vara plusgrader då det normalt brukar vara ruskigt kallt, minst -20 grader. Jag kommer ihåg ett nyår då det var -30 grader! Kommer ihåg det för att när vi sköt fyrverkerier så var det så kallt att ögonfransarna frös till is, då vet man att det är kallt och dags att gå in :)

Natten till idag var ungefär som vanligt, 4 toalettbesök, svårt att hitta en bekväm sovställning och att komma till ro. Jag känner mig exakt som en rastlös flodhäst! :) När jag väl somnade så drömde jag massa konstiga saker, också som vanligt i och för sig. :) Temat på mina drömmar den här veckan har varit har att Pontus råkat ut för hemska saker. Inatt var han med på regalskeppet Vasa när det seglade ut på sin jungfrufärd. Jag sa till honom att inte åka med för att skeppet skulle sjunka, men han bara skrattade och sa att det är nog ingen risk. Så när han åkt iväg med skeppet så ringde jag och lurade honom att förlossningen startat så att han var tvungen att hoppa av skeppet och komma iland. Han gjorde det och klarade sig med livet i behåll när skeppet sjönk strax efteråt! Kul att jag ringer till Pontus, när det är 1600- tal.. :)


Så här ser min mage ut nu, v.38 plus 2 dagar:

Jag tycker det ser ut som att magen har sjunkit ner lite om man jämför med tidigare kort, hoppas på det så att bebisen har börjar ta sig nedåt! :)
Herregud vad han var igång inatt, jag kände honom så tydligt mot min hand! Jag ville väcka Pontus så han fick känna men han måste ju få sova stackaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar