Bloggportalen Statistik

måndag 26 december 2011

Annandag jul!

Idag har jag varit på mellandagsrean på stan! Det var väldigt mycket folk men jag kom dit en kvart innan butikerna öppnade så då var det lite lugnare och jag hann göra mina fynd innan den värsta ruschen människor anlände.
Nästa år ska vi ju ha en levande julgran hemma i huset så jag passade nu på att köpa kulor till granen på rea, hittade 8 st superfina stora kulor på Dimoda med 50 % rabatt! Köpte även glitter, mindre kulor och två stycken jul-löpare till nya matsalsbordet med 50 % rabatt, mycket nöjd med mina fynd!
Jag tänkte gå in på Polarn och pyret och kolla efter något sött till bebisen på rean men hela butiken bestod av bara en enda lång kö så det gick inte ens att gå in, helt galet! Det var nog i och för sig lika bra det för vi behöver ju verkligen inga fler bebiskläder för det närmsta halvåret åtminstone :)


Igår var ju jag och Pontus och firade jul i Vaggeryd med mamma, pappa, Jessica och Anders. Vi åt julmat, delade ut julklappar, fikade och spelade sällskapsspel, mycket trevligt! Dagen gick sjukt snabbt och vi var inte hemma förrän 22:30 och idag skulle ju Jessie upp och jobba. I julklapp fick jag pengar, ett medicinskåp som vi ska ha i huset, ett jättefint halssmycke där det stod Ronja på framsidan i form av ett hjärta och på baksidan var en bild på Ronja tryckt som ett holgram, bäddset, hudkrämer, fönsterlampa till huset m.m. Mycket fina julklappar, tack så mycket! :)





På julafton var vi i Knohult och firade jul med Rolf, Greta, Frida, Mathias, Lina och Petter.
Årets julkort blev såhär, Ronja fick vara med i ett hörn :) :

Jag ser så sjukt stor ut på det här kortet haha, nästan lite synd att min gigantiska mage inte syntes på bild :) Men jag kommer nog ändå komma ihåg att jag var höggravid denna jul! :)
Vi hade det jättemysigt på julafton och åt gott och spelade sällskapsspel m.m. Det blev jättehalt ute framåt kvällen så vi fick köra riktigt långsamt hem, det räckte med att gasa till lite så börja antisladden jobba, otäckt!

Nu är julen över för detta år och vi lyckades hålla oss ifrån förlossningen :) bara 5 dagar till det nya året, sen kan bebisen få komma ut precis när han vill :) Ska bli jätteskönt att bebisen kommer ut, mina nätter just nu är inte alls roliga, inatt sov jag cirka 3 timmar bara så förhoppningsvis får jag sova MER sen när bebisen kommit ut hur konstigt det nu än låter :)





Pontus är och jagar idag och skickade precis denna bild så jag antar att de har haft en spännande jakt, R.I.P. Älgen! :)
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar