Bloggportalen Statistik

torsdag 4 augusti 2011

Otäck olycka

Igår var jag lite uttråkad hemma då Pontus var iväg och jagade så jag tänkte att jag skulle åka ner till Vaggeryd. Jag hoppade in i vår lilla bil och Ronja satt med där fram. När jag är på motorvägen så ligger jag bakom en bil. Jag pratar med Pontus i telefon och ser en vit bil som kör om mig och som ligger i omkörning på bilen framför mig. Helt plötsligt så kör den vita bilen in i sidan på bilen som ligger framför mig, föraren rattar tillbaka den vita bilen och får sladd. 

På något helt sjukt sätt så åker bilen typ i sidleds och voltar över den bilen som blev påkörd i sidan. Bilen landar på taket mellan väggrenen och högra körfältet. Jag bara skriker och säger till Pontus att jag måste lägga på. När jag får stopp på bilen så är jag cirka 4 meter från den voltade bilen. Jag rusar ut ur bilen och larmar 112. 

De tre som satt i den voltade bilen har redan hunnit krypa ur bilen och säger att de är oskadda. Hon som körde bilen blöder ymnigt från armbågen och efter ett tag klagar hon över stickningar i nacken. Det kändes som en evighet innan den första brandbilen kom och sen kom ambulans och polis. Medan vi väntade så stannade det en bil vars förare jobbade som ambulansförare i Växjö och som var på väg hem från semester. Han såg till att stabilisera tjejens nacke tills dess att ambulans var på plats.

Alla inblandade hade verkligen änglavakt som klarat sig så lindrigt undan som de gjorde! Den synen när bilen voltade på motorvägen kommer jag aldrig att glömma... Man måste verkligen köra försiktigt! Tjejen som körde visste inte hur det kom sig att hon körde in i sidan på den andra bilen, hon vet att hon var trött efter att ha kört länge men hon ko minte ihåg att hon slumrade till. Hu, otäckt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar