Bloggportalen Statistik

onsdag 2 mars 2011

Viktnedgång! Heja, heja!


Min största utmaning just nu är att gå ner mina extrakilon som jag dragit på mig under de senaste 1,5 åren.. Är det en slump med tanke på att jag och min fästman Pontus flyttade ihop för 1,5 år sedan?? :) Jag misstänker ett samband :) 
Innan vi flyttade ihop så åt jag inte särskilt mycket, jag åt frukost och lunch på jobbet och sen åt jag någon macka på kvällen hemma. 
Nu lagar vi ju mat på kvällar och helger och sen blir det ju mycket mys framför teven med godis allt som oftast.. Inte bra! Jag har verkligen utvecklat ett sockerberoende som skrämmer mig.. 
Jag vill ju inte gärna få diabetes! 
Nej, nu måste förändring ske!

Jag började räkna kalorier för 11 dagar sedan och det funkar bra! Jag försöker ligga runt 1500 kalorier varje dag för att få en sund viktnedgång. Jag äter inget bröd längre och har skurit ner rejält på kolhydraterna. Jag äter mycket kyckling! :)

Jag bytte till Sportlife för cirka 2 månader sen och det är det bästa jag gjort! Innan tränade jag på ett litet gym nära jobbet som inte hade några pass så då krävdes det ju verkligen självdisciplin för att få en träning som verkligen gav effekt. Det funkade inte så bra för mig.. :) Så nu kör jag pass på Sportlife! Mina favoritpass är Bodypump, Yoga, Afro och Zumba! Jag har alltid älskat att dansa så danspassen passar verkligen mig, man måste ju tycka att det är kul om man ska klara av att få en långvarig, regelbunden träning!

Ikväll hade jag sådana sjuka cravings efter godis! Jag höll på att bli galen! Men jag värmde lite mat och det gjorde susen. Men gud va jobbigt det är när man får dom där hemska godissugen, gaahh! Men hittills så har jag gått ner 1,5 kilo och det sporrar mig, beach 2011 here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar