Bloggportalen Statistik

tisdag 22 mars 2011

Vår!

15 grader ute idag och sol! Vilken härlig känsla att vara ute och möta en varm vind mot ansiktet! Idag vaknade jag tidigt (08:45, det är tidigt när man är ledig tycker jag :) ) och då gjorde jag en kopp kaffe och åt en god GI-fralla. Efter det gick jag och hunden ut på en promenix och sen åkte jag raka vägen till gymmet! Duktigt värre! :) Efter 300 brända kalorier så åkta jag hem och tog en till promenix med hunden i det fantastiska vädret! 
Nästan all snö har smält bort, härligt!

Sedan loggade jag in på skatteverket och gjorde min deklaration, får tillbaka 5800 :- inte dumt alls! Däremot så berättade syrran att hon ska betala tillbaka 14000!!! Fy tusan va tråkigt. Hon var arbetslös förra året och hade timanställning på två olika butiker så då brukar det ju bli fel med skatten, men ändå så surt. Som tur är så behöver hon inte betala förrän november så hon har ju tid på sig att spara ihop pengarna.

Jag drar 500:- extra på min lön varje månad till skatteverket så att jag säkert vet att jag inte behöver betala tillbaka något. Pontus fick tillbaka 5000:- så vi ska ha dessa pengar till semestern, semestern brukar ju vara sjukt dyr... :)

Nu ska jag ta och städa lägenheten innan älskling kommer hem! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar