Bloggportalen Statistik

fredag 26 december 2014

Hundfunderingar

Nu har det gått nästan exakt 3 år sedan vår fina Ronja gick bort. Direkt efter att hon dog så ville jag helst köpa ny hund direkt, men då var jag ju höggravid med Nils så då kändes timingen fel. 

Men nu börjar hundabstinensen bli svår och det skulle vara väldigt bra timing nu i vår/sommar för en hundvalp nu innan jag börjar jobba igen och nu när vi dessutom ska flytta ut på landet. Kan ju inte bli bättre timing känns det som!

Men problemet är "bara" att hitta en hund som Pontus tål, han tålde ju aldrig riktigt Ronja heller men erkände det aldrig, förrän hon gick bort :) Och sen ska det ju helst vara en hund som Pontus kan jaga med men samtidigt vara en lugn sällskapshund och som inte sticker så fort man öppnar dörren som jag sett en del jakthundar göra... Finns den kombinationen? Och alla drevrar, stövare och jämthundar vet vi att Pontus är allergisk mot. Jag skulle helst vilja ha en labbe men det blev nej på en sådan tyvärr:)

P är på jakt idag och sen när han kommer hem så är det min tur för fri lek, vilket såklart innebär mellandagsrean och förhoppningsvis fynd till nya boendet :)



2 kommentarer:

  1. Om han inte har så svår allergi så kan det räcka med att bada hunden en gång i veckan för att få bort allergener, så då kanske ni kan köpa en labrador iallafall :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där fick jag upp hoppet, men det då måste man ju ha en hund som gillar att bada, och det är ju svårt att veta på förhand kanske hihi :) men bra tips, bada hunden ofta! även min mor är ju lite allergisk, så det får bli hundbad innan hon kommer på besök sen :)

      Radera