Bloggportalen Statistik

tisdag 14 oktober 2014

Älgjaktsvecka och Linnea 9 månader

Då är det återigen den årliga älgjaktsveckan! Någon gång skulle det vara kul att vara med på första dagen och smyga ut till passet och vänta in en älg. Men om jag känner mig själv rätt så klarar jag nog bara av att sitta en timme innan rastlösheten blir för jobbig haha :) Men en liten stund skulle jag nog kunna sitta och dricka kaffe och njuta av naturupplevelsen, skulle nog dock inte klara av att skjuta ett djur.

Denna vecka blir ju dock lite påfrestande för en själv med både lämning och hämtning! Stackars Ea är ju så otroligt svårväckt innan kl.10! :) Idag så fick hon hoppa i overallen direkt i pyjamasen och när vi kom hem så somnade hon direkt, lilla morgontrötta tjejen :)

Men skönt att Nils ändå fick vara på förskolan även när pappan är iväg och jagar älg, var osäker på om han fick det eftersom Pontus har ju semester men det var inga problem! 

Idag när vi åkte hemifrån så smet Nils traktorballong iväg ut..! Andra ballongen som går detta öde till mötes, som tur var så såg inte Nils detta eftersom han redan satt i bilen.. Sist det hände så blev han ju superledsen!

Det var kul att lämna Nils, det är ju annars alltid Pontus som lämnar. Nils sprang in och kramade pedagogen och sen ut till mig och gav mig en stor blöt puss och sen full rulle in för att börja leka haha, så söt är han gubben!

Idag blir även Linnea 9 månader! Hon har börjat stå själv utan att hålla i något, hon står några sekunder innan hon tappar balansen. Kul att hon nu har börjat våga släppa taget när hon står upp! Lilla gumman, tänk att hon snart är 1 år..! Och att Nils blir 3 år känns ju helt knäppt! Småbarnsåren går verkligen fort.


Traktor på rymmen
Syskonmys på morgonkvisten

Ea 9 månader!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar