Bloggportalen Statistik

måndag 29 september 2014

Vissa dagar

Nils hade idag delgivit sina fröknar på förskolan att han minsann inte tänkte sova middag. Och det är ju helt okej, han brukar annars bara sova en halvtimme. Fördelen är ju att han somnar supertidigt på kvällen istället och brukar vara gosig när han kommer hem till mamma på eftermiddagen. :) 
Och det lät extra bra idag då jag har haft totalt obefintligt energinivå. 

Men Nils var tvärtom inte det minsta trött när han kom hem, han påminde mer om en ko på ecstacy som precis släppts ut på grönbete. Absolut ingen överdrift.

Han plockade fram sitt pyssel direkt och lärde Ea göra "ler-bajskorvar" som han säger haha :) 

Sen skulle det byggas kojor, byggas Lego, leka med alla bilar och traktorer samtidigt, han skulle klä ut sig i mammas och pappas kläder och en hel del annat.. När jag lagade middagen så skulle han också laga en egen middag och slabbade med mjölk, mjöl m.m. 

Men NU har han somnat! Och ni kan ju tänka er hur det ser ut här hemma...! Jag skulle helst bara vilja sätta mig i soffan, helst med ett glas vin, men får väl ta en operation röjning först. Suck! Ett, två, tre, nu reser jag mig..!

Vissa dagar alltså. Sa det till Pontus när han kom hem att det kanske var dags att byta nu så jag kan börja jobba igen!! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar