Bloggportalen Statistik

söndag 17 augusti 2014

Hem och fix-dag

Med det här vädret så kan man ju knappt göra något annat än att vara inne och fixa. Och jag tycker faktiskt att det är mysigt att vara inne och baka eller fixa med något annat medan regnet vräker ned utanför fönstret. Som med allt annat så handlar det om vilken inställning man har till saker och ting! :)

Pontus åkte igår och jagade vid 17-tiden. Det var ju helig bockpremiär igår som man inte får missa tydligen :) Han kom hem vid 23-snåret och sen åkte han igen vid 4 (!) i morse!! Helt galet tycker jag men jag förstår väl inte riktigt själva grejen. Ingen bock skjuten dock! Fint rim jag fick till där ;)

Idag har jag klippt Nils, gick riktigt bra denna gång! Fastän att han fortfarande tycker att det gör ont..! Grabben kanske har känselspröt i hårstråna, vad vet jag :)
Efteråt tog han ett långt bad vilket var välbehövligt efter campingveckan.

Sen har han pratat om Pippi, sjungit på Pippi-låten från föreställningen han såg och tittat på Pippi-film. Astrid Lindgrens Värld gjorde verkligen intryck på den lille herren.

Husvagnen har vi städat ur och gjort iordning, tyvärr har ju regnet vräkt ner hela dagen för annars hade vi tänkt tvättat husvagnen riktigt fin! Hoppas Pia och Leif blev nöjda ändå och vi är så tacksamma att vi fick låna husvagnen!

Nils mormor och morfar har varit här idag också. Vi har fikat på tigerkaka som jag bakat idag och sen mottog de den årliga kräftleveransen från farmor och farfar.

Linnea den lille kämpen har varit fullt upptagen idag med att klättra upp på allt som går samt att sätta sig upp. När jag bakade så såg jag att hon helt plötsligt satt upp, på klinkersgolvet. Så jag smög försiktigt fram så hon inte hann välta och förflyttade henne till vardagsrummet istället. Lite jobbig period nu när hon kommer ramla och slå sig mycket. Men än så länge har hon klarat sig väldigt bra, Nils hade ju redan vi det här laget slagit sig hur mycket som helst! Men han var ju också betydligt vildare haha :) 

Nu ska vi fixa vidare med framförallt övervåningen inför fotograferingen på torsdag. Ska bli väldigt skönt när fotograferingen är överstökad känner jag!

Nils har här visat mormor och morfar exakt vad han önskar sig av tomten ur Brio-katalogen haha! 

Nils berättar att det finns 3 kräftor i lådan (han menade nog 300) :)

Ea i morgonskrud

Ea i kvällsskrud, i färd med att klättra upp på traktorn






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar