Bloggportalen Statistik

fredag 29 augusti 2014

BVC och några räkor

Gah, jag är sååå trött! Två nätter nu med urusel sömn, hoppas på en bättre natt nu annars vet jag knappt vart jag ska ta vägen!

Fick ladda batterierna något igår kväll iallafall då syster yster bjöd på räkfrossa på Pescadores! Så gott!! Tycker personalen är så härlig på Pescadores, det lyfter verkligen hela stället! :)

Idag har båda barnen varit på besiktning på BVC. Nils på sin 2,5 års-kontroll och Linnea på sin nästan 8 månaders-kontroll :) Nils fick göra språktest och fysiktest och klarade båda galant! Han var så duktig och rolig, han sa att han skulle åka och jobba idag klockan 5. Och när sköterskan frågade vad han jobbar med så sa han: "Doktor Nils" på fullaste allvar, haha!

Nils var 99,5 cm lång och vägde 17,2 kg.

Linnea var 68,3 cm lång och vägde 8,5 kg!

På eftermiddagen kom mor och far hit på fika och bus med kidsen. Även en påse svamp fick jag som de hade plockat! Så den svampen är nu förvälld och infrusen i väntan på vinterns svamp-cravings! Jag kommer ju inte ut i skogen nu när det är så mycket med allting så då är det tacksamt med anställda svampplockare haha! Annars så tycker jag ju att själva jakten på svamp är det absolut roligaste!

Imorgon kommer vårt hus ut på Hemnet, sååå spännande! Vi har ju inte själva sett bilderna än heller så det är extra pirrigt!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar