Bloggportalen Statistik

fredag 11 juli 2014

Utflykt

På förskolan igår hade de åkt på utflykt! De hade åkt buss hem till en av Nils fröknar. Första gången som Nils åkte buss! Eller "buff" som Nils säger :) 
Hos fröken hade de ätit hamburgare och glass till Nils stora förtjusning.

Han hade även hunnit med att måla ett konstverk på förskolan som han fick med sig hem. Jag tycker ritningen är riktigt cool så den ska jag rama in och hänga upp! Han kanske har ärvt en konstnärsådra av sin farmor?

Linnea tycker inte om värmen, hon både äter och sover dåligt nu dessa heta dagar. Men trots det så är hon ändå nöjd och glad precis som vanligt, så det går nog ingen nöd på henne iallafall. Hon har ätit bra på kvällarna så hon tar nog igen det då. Trots värmen så vill hon ändå sova i princip på mig på nätterna. Jag flyttar henne till mitten av sängen, men inom nån minut så ligger hon sen precis intill mig iallafall, och så håller det på :)

När Nils hade badat igår så sprang han runt i trädgården i naken. Efter en stund så hoppar han runt på Mua (hoppkossan) och då upptäcker Pontus, av Mua:s rygg att döma, att Nils måste ha bajsat nånstans i trädgården! Ja, det har jag säger Nils men kan inte peka ut vart. Så det är bara att börja leta! Sen visar Nils att det skedde bland sjöstenen och efter en stunds letande så har vi hittat the poop! Den hade samma storlek som en sjösten så det var inte helt enkelt att upptäcka den haha! Nä, potträningen går så där och Nils är nog inte redo ännu. Han kommer nog komma underfund med det av sig självt så vi får ge det tid!


Nils konstverk, tycker den är jättefin! 

Poop-letning

Glad tjej ute på äventyr



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar