Bloggportalen Statistik

måndag 28 juli 2014

Blåsor och heliumballong till rymden

Vi upptäckte vad Nils besvärades av i munnen, och som tur var så var det inget med tänderna! Men däremot blåsor på tungan som kan göra nog så ont. Ser ut som förkylningsblåsor eller höstblåsor och vad jag har kunnat läsa mig till så ska de försvinna efter ca. en vecka. Så nu har vi bara gått och väntat på en efterföljande dunderförkylnin men som faktiskt inte kommit. Däremot har jag också fått onda blåsor på tungan och ont i halsen! Har nog aldrig haft blåsor på tungan innan, så det verkar vara smittsamt. Skulle inte delat en glass med Nils i förrgår..! :) Nu hoppas jag bara att det inte förvärras, vi åker ju till Gbg på onsdag!

Igår var vi i Vaggeryd och hämtade päronens gamla frys då de precis köpt nya vitvaror. Inget fel på den gamla frysen så då tänkte vi använda den i Knois istället som extrafrys. Kan knappt få för många frysar med allt viltkött, bär, svamp och lukrativa erbjudanden hihi :)

Medan vi var i Vgd så drog det in ett rejält oväder med åska, blixtar och ösregn. Det hade varit värre hemma i Huskvarna för grannen sa att han aldrig sett ett sånt åskoväder innan med blixtar som avlöste varandra så tätt. Och det låg blomkrukor och trädgårdsmöbler på backen när vi kom hem. 
Otäckt med sådana kraftiga oväder, då känner man sig väldigt liten mot dessa mäktiga naturkrafter! I tätbebyggelsen känner man ju sig ändå ganska trygg, det kommer nog kännas betydligt läskigare sen när vi bor på landet, hu!

Nils fick russelpengar av sin mormor till Liseberg så han kunde köpa sig glass och en ny heliumballong. Han blev så glad hihi. Hans heliumballong for ju iväg upp i himlen sist när Madde och Glenn var här och han var helt otröstlig stackarn! Han skrek, grät och hoppade samtidigt som han sträckte ut händerna mot sin älskade ballong, hjärtskärande! 

Påminde mig om när min lillasyster tappade bort sin snuttefilt på folkrace när vi var små. Dem ropade till och med ut efter den i högtalaren har jag för mig, men den kom aldrig tillrätta :) hoppas Jessie idag har kommit över den traumatiska händelsen! ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar