Bloggportalen Statistik

torsdag 12 juni 2014

Veckans vägning

Veckans vägning igår: -0,8 kg! Totalt sedan starten med Viktväktarna: -4,7 kg. Och jag bantar inte. Ogillar ordet "banta" starkt. Jag äter vad jag vill, går inte hungrig, väljer bättre livsmedel men unnar mig också t.ex. dessert och sen försöker jag att ta en längre promenad minst varannan dag. Inga förbud, äter bara mindre av allt. Enkelt och sunt tycker jag!

Dock så gäller det att motionera mycket denna vecka, gårdagens points var en katastrof! Vi åt scones till frukost för att ladda inför leklandet.. När jag la in pointsen för sconesen så fick jag världens chock, en liten scones (75 g) motsvarar 6 points, så om du äter 3 st småttingar så är det 18 points!! 

Galet mycket, en halv dags ranson för en ammande kvinna och för att förbränna 18 points genom motion så får man promenera ca. 3 timmar..! 
Bröd överlag är en stor bov, så om man bara skippar bröd så kommer man långt på det! 
Eller äter knäckebröd istället. 

Viktresan fortsätter och när jag sen når min (realistiska) destination så ska jag banne mig se till att bosätta mig för gott där :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar