Bloggportalen Statistik

lördag 21 juni 2014

Midsommarafton!

Igår firade vi midsommaraftonen hemma hos familjen G i Svensjö. De har ett jättefint missionshus i byn som vi kunde låna som festlokal, kanonbra! 

Vi åt först midsommarlunch och efter det begav vi oss till Bondstorps midsommarfirande med dans runt stången, fiskdamm m.m. Nils tyckte det var väldigt roligt att dansa runt stången! Rolig tradition! 
Sedan åkte vi tillbaka till Svensjö och fikade på jordgubbar och glass. 

Vi gick tipspromenad och senare på kvällen grillade vi och åt gott och avslutade med smaskig tårta. Mycket mat, många points..! :) Men så ska det vara på midsommarafton! 

Barnen hade jättekul och Nils slapp allergi, så skönt! Nils har umgåtts med hundar flera dagar i rad nu och de tål han utan problem, så det är ju skönt att veta! Så hund kan vi iallafall skaffa igen någon gång, och det vill vi ju båda två väldigt gärna göra. Men först ska vi ju bara kompromissa oss fram till vilken sorts hund..! :) 

Väldigt trevlig midsommarafton och väldigt trevligt sällskap, stort tack alla! Tror Nils blev lite smått förälskad i familjen G:s yngsta dotter för de satt länge tillsammans och myste, Nils fick kittla hennes mage läääänge haha! 

Jag har nog för övrigt åkt på en felgipsning för det trycker och skaver som sjutton! Så jag har ont och det molar och sticker i handen, har sovit sådär två nätter nu kan jag säga! På akutmottagningen kunde de gipsa om men de varnade för väldigt hög belastning nu när det är midsommarhelg så jag ska försöka hålla ut till på måndag tänkte jag. Så kan jag åka till ortopedmottagningen istället. 
Jag är så trött på det här nu, ska smyga runt resten av livet så jag slipper fler olyckor... :) :)


Dans runt midsommarstången

Anders antog en lite lätt röd nyans när han offrade sig för att rädda Halloumin på grillen :)

Nils vann en liten bil i lotteriet på firandet i Bondstorp



Nils förälskade sig även i denna traktor!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar