Bloggportalen Statistik

fredag 13 juni 2014

Fortsatt gipsad och köksplanering

I förrgår så hade vi en snickare som kom och tittade på stora huset i Knois. 
Vi spånade på lite olika idéer gällande hur vi kan göra med kök och badrum. Gällande badrummet så kom vi på en bra lösning men med köket är det lite svårare. 

Men det gick bra att ta ner den väggen som vi vill ha ner för att skapa ett stoooort kök med en matsalsdel i ena änden. Även en altandörr ut från köket till en framtida altan gick att lösa enkelt genom att byta ut ett befintligt fönster mot en altandörr. En rörmokare ska nu också komma och titta så vi får veta om vi bl.a. kan ha golvvärme i köket, hoppas på det! 

Vi har börjat titta på kök, vi har ju skaffat oss en del erfarenhet sedan vi gjorde köket här så det känns lite tryggare denna gång :) Och som tur är så har jag och Pontus väldigt lika smak när det gäller inredning så det underlättar ju också. 

Vi kommer att ha ett lantligt, vitt kök, kanske en smal köksö om det inte ser för belamrat ut. En köksö som man kan sitta och äta frukost vid tänkte vi för annars får köpa ett litet, runt köksbord. Inte så mysigt att sitta bara familjen vid det stora matsalsbordet i matsalsdelen av köket. Här är lite inspirationsbilder: 






Och min arm var jag och röntgade igår. Jag fick fortsatt gips men ska dit igen nästa vecka och göra en ny kontroll som involverar en spruta och sen efter det så kanske jag får slippa gipset. Jag fick iallafall ett lite roligare, blått gips igår haha :)

Lunch-lur






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar