Bloggportalen Statistik

torsdag 22 maj 2014

Första smakisen och första delmålet nått!

Igår var det ju vägningsdag och det var med tunga steg jag klev upp på vågen, var inställd på plus-siffror! Men till min stora förvåning så hade jag går ner -0,7 kg, woho! Så nu har jag avklarat mitt första delmål av tre, man blir ju så motiverad av att se minussiffror!

I förrgår kom barnens ena faster från Umeå och hälsade på! Hon ska vara hemma nu hela veckan och över dopet i helgen. Det var ju första gången som Linnea träffade sin faster men Nils kände ju igen henne! Det här med dopet är ju något svårplanerat nu när det gäller vädermässigt. I förrgår så visade prognosen på 27 grader och sol, igår visade det på 22 grader och mycket regn och idag visar det på mulet med 26 grader varmt.. Vi får nog ha en b-plan då vi är inomhus och får duka även på övervåningen. Det löser sig alltid!

Och igår åt Linnea sin första lilla smakportion av gröt! Hihi, hon såg så förvånad ut! Nils tyckte det var hysteriskt roligt och ville mata henne mer haha :) Slutade med att Nils det lilla matvraket åt upp Linneas gröt, hon åt ju bara ett litet kryddmått så hon misstyckte nog inte!

Nu ska jag ut och passa på att plantera blommor medans Nils är på dagis. Vilket härligt väder vi har haft nu dessa dagar! Vincent har till och med premiärbadat, han är verkligen ingen badkruka haha :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar