Bloggportalen Statistik

tisdag 15 april 2014

Semesterplanering

Vi har ju inte så många planer för sommaren, det får bli mestadels häng hemma och några endagsutflykter till djurparker m.m. Men vi har bokat in en familjeweekend i Göteborg på Quality Hotel 11 och deras familjerum, Nils kommer gå bananas på frukostbuffén!! Medan vi är i Gbg så ska vi åka till Liseberg och sen hitta på lite andra roliga saker med faster Frida och farbror Mattias! Men jag förstår inte hur vi ska lyckas få in packningen i bilen..! Och ska man ha med syskonvagnen eller två "enkelvagnar", vilket är smidigast?

Och sen har vi nu fått låna husvagn av Pia, lånat svärföräldrarnas bil så vi får dra husvagnen och bokat in oss tisdag till lördag på Lysingsbadet i Västervik! Den campingen verkar hur rolig som helst med massvis av aktiviteter. Ska bli vääääldigt spännande att testa på husvagnslivet, jag hoppas faktiskt att vi gillar det för då ska vi nog köpa en egen husvagn om några år när vår ekonomi hunnit rustats upp igen efter hela den här långa en-är-föräldraledig:perioden!

Just nu ligger jag och lilltjejen och vilar. Nils är jättepigg idag och febern var som bortblåst när han vaknade, mycket märkligt men också väldigt skönt! Så idag kunde han gå på påskfesten på förskolan. Under tiden var Pontus och klippte sig, Pontus har ju semester idag och imorgon. Himla tur nu när jag gick och blev sjuk! Nu vill jag dock bli frisk snabbt så man kan njuta av påsk och skönt väder.







4 kommentarer:

  1. Svar
    1. V.33 så det blir väldigt sent men då är det nog kanske lite lugnare också! Ni får återkomma med bra tips om stället :)

      Radera
  2. Då åker ni nog en vecka efter oss tror jag, om jag inte minns fel. Vi velade så mellan hög och lågsäsong, men Petter ville ha allt öppet, så vi åker sista veckan högsäsong. Jag hoppas så folkmassorna klingat av då, så man inte måste slåss om stranden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skönt om den värsta folkruschen har klingat av då! Likadant på äventyrsbadet där, det lär ju vara smockfullt under högsäsongen!

      Radera