Bloggportalen Statistik

lördag 1 februari 2014

BVC och mjölkstockning

Under natten till igår så fick jag hög feber igen och denna gång också ett bröst som svullnade upp till dubbel storlek och som var jätteömt och fullt av knölar. Hello mjölkstockning! Så det fick bli alvedon och bröstpumpning. 
Så det var en väldigt trött Linda som åkte iväg med familjen till BVC igår förmiddag.
Men BVC-besöket gav en hel del energi för Linnea hade gått upp jättebra i vikt! Då är det värt allt det onda! :) 280 gram hade hon ökat i vikt och växt 2,8 cm! 150 gram ville de att hon skulle ökat så det klarade hon ju med god marginal, så skönt!

Vid lunch igår så kom febern tillbaka och mjölkstockningen höll i sig. 
Vi var ju bortbjudna till familjen H/V igår kväll så jag var orolig för att jag inte skulle kunna följa med. Men febern släppte och stockningen kändes också bättre framåt kvällen så vi kunde åka! Nils och Pontus var i Skillingaryd igår eftermiddag och badade med familjen S så vi åkte i varsin bil till Barnarp. 

Typiskt nog så var det ju värsta snöstormen när vi skulle ge oss iväg! 
Men det gick bra och vi hade en jättemysig kväll och bjöds på supergod mat och gotte och Linnea fick jättefina leggings och en klänning i födelsepresent! Nils hade så kul med Alva och Olivers leksaker, han hann knappt med att äta för att han hellre ville leka hihi :) och att lek går före mat är ovanligt kan jag säga! :)

Idag mår jag bättre, bröstet är fortfarande ömt men det gör inte alls lika ont längre. Jag slutade även med amningsnapp i dag, så skönt att slippa hålla på med dem, särskilt på natten. Bröstvårtorna känns nästan helt läkta och det gör inte ont när hon äter så förhoppningsvis är det värsta över nu! Tack och lov..! Jag ser ljuset i tunneln :) ♡ 


Vattenfärgen som Nils fick av Johanna med familj har verkligen varit poppis! Kul för vuxna med hihi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar