Bloggportalen Statistik

torsdag 16 januari 2014

Firar Nils 2-årsdag på BB

Idag fyller vår älskade son 2 år! Det är lite häftigt att jag just nu ligger i rummet jämte det rum som jag låg i med Nils för exakt 2 år sedan! 2 år har gått så ruskigt fort, det känns som det var igår som vi låg här sist. Tyvärr får vi inte åka hem förrän imorgon så vi får fira Nils ordentligt då och i helgen istället!

Linnéa ligger just nu och sover. I natt hade vi amningsmaraton, som det brukar vara andra dygnet. Men mjölken har runnit till bra och jag tackar Gud för krämen Purelan, den underlättar oerhört för de stackars ömma bröstvårtorna, aj aj!

I övrigt så mår jag så himla bra! Det är en enorm skillnad mot när jag fick göra akutsnitt, då hade jag ju så fruktansvärt ont och kunde i princip knappt gå. Och det är så roligt att ha fått uppleva en vaginal förlossning! Att få krysta var verkligen min grej, det var så otroligt härligt att få ta i för kung och fosterland! Otroligt positiv upplevelse. Det värsta är ju helt klart det utdragna med att öppna sig, och där är ju jag jäkligt seg. Denna gång tog det 25 timmar från första värken hemma tills dess att jag var helt öppen. Men jäklar vilken nytta jag hade av TENS apparaten, den fungerade som min epidural och gjorde att jag orkade längre innan jag behövde ta den riktiga epiduralen.

Jag ska börja skriva ned hela förlossningsberättelsen, men det kommer nog ta sin lilla tid! :) 




2 kommentarer: