Bloggportalen Statistik

söndag 22 december 2013

Väntan

Just nu känns det som om att jag bara går och inväntar jul! Och efter jul kommer jag bara att gå och invänta bebis känns det som.. Mycket väntan! Men vi har nog blivit lite uttråkade av att sitta hemma de här dagarna som Pontus har varit sjuk. Nu är Pontus iallafall frisk tack och lov! Så i eftermiddag kommer Nils fastrar med respektive hit på middag, det ska bli skoj! 

Igår kväll skulle vi egentligen åkt till familjen H/V men vi vågade inte chansa och riskera att smitta dem inför jul och allt. Det är tråkigt att det alltid går så mycket sjukdomar just kring jul!

Igår storstädade vi här hemma, Nils hjälpte till och var riktigt duktig! 
Han rengjorde handfatet i badrummet på nedervåningen och det blev skinande rent! :) Och det höll honom sysselsatt i åtminstone en halvtimme hehe :)
Idag ska vi försöka hinna med övervåningen som ser ut som hej kom och hjälp. Vi har monterat ihop skötbordet som vi har på övervåningen och ställde det i allrummet nära vårt sovrum, så det blir praktiskt att byta blöja på bebis sen på nätterna och morgon.

Jag har inhandlat Gainomax till mig och frysta pizzor till Pontus att ta med till förlossningen. Vi har inte börjat packa BB-väskan ännu men det tänkte jag göra efter nyår, av psykologiska skäl haha :) 

Beräknat förlossningsdatum är den 19 januari, och Nils fyller den 16 januari. Vi vågar inte skicka ut några inbjudningar till Nils 2 årskalas med andra ord, utan det får vi vara lite flexibla med. Men vi siktar på 2 årskalas för Nils lördagen den 18 januari om ingen bebis kommit ännu!



2 kommentarer:

  1. Mysigt med bäbis snart :) Men blir väl lite sent att ha kalas 18 november när han fyller i Januari ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Undrar vad jag tänkte när jag skrev november?? Hihi :)

      Radera