Bloggportalen Statistik

torsdag 31 oktober 2013

Överaktiv blivande 2-åring

Herregud, hur mycket energi kan det finnas i en liten 21 månaders unge? Det märks att Nils har varit hemma tre dagar..  :) när jag hämtade Nils på dagis så ville han direkt gå till lekparken när vi kom hem och sen var det full rulle. Jag kunde inte ens laga mat för att Nils krävde att "hjälpa" till, så det var minst sagt skönt när även Pontus kom hem och hjälpte till. Ärtsoppa och pannkakor med grädde och sylt fick det idag bli, torsdagen till ära! 

Nu har jag däckat i soffan och bebisen går bärsärkagång i magen, som den brukar göra på kvällen. Nils var likadan kommer jag ihåg. 

En kollega berättade idag förresten att hon hade hört att förlossningen för de som inte vet könet på barnet oftast brukar gå lättare och fortare, än för dem som vet könet på barnet.. På grund av att man som ovetandes är så nyfiken på vad det är! Hmm, kan det finnas någon sanning i det tror ni?


2 kommentarer:

  1. Hmm... Jag visste att jag väntade en flicka, o du vet ju hur snabb den förlossningen gick :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja du kanske är undantaget som bekräftar regeln? :)

    SvaraRadera