Bloggportalen Statistik

söndag 20 oktober 2013

"Ont" var gårdagens tema

Igår var ju Nils fortfarande dunderförkyld så jag och Nils fick stanna hemma medan Pontus åkte på den årliga älgjaktsfesten.
Jag och Nils hade det jättemysigt hemma och åt gott och hade bakat en kaka.

Sen innan läggdags så gjorde Nils en sån volt över soffkanten..! Jag såg inte hur han landade men han låg på rygg när jag sprang runt soffan. Han hade nappen i munnen när han ramlade så han började blöda från läppen. Idag har han en bula och blåmärke i pannan så på något sätt måste han ju landat på framsidan av huvudet men sedan voltat över på rygg... Usch, så otäckt! Men Nils var bara ledsen en liten stund och blev sen normal igen, men för säkerhets skull så ville jag att han sov med mig i stora sängen.

Något skärrad så gick jag också och la mig tidigt med lillemannen. Nils somnade fort och precis när jag skulle somna så fick jag sådana förvärkar från helvetet rent ut sagt. Jag blev riktigt orolig för det tog ganska lång tid innan det gick över. Men efter att det gick över så har jag inte känt någonting.. Men lite orolig blir jag, bebis kanske vill komma ut på denna sida året..?

Idag så har Nils fått en otäck hosta och han är jättesnorig. Imorgon har jag morgonjour på jobbet så jag kan ju jobba mellan 05:30 och 08:00, så får Pontus flexa en halvtimme och sedan åka till jobbet när jag kommer hem och VAB:ar med lillskrutt. Vilket pusslande! Men jag har bara 8 veckor kvar att jobba och har väldigt mycket som ska hinnas med innan dess så då är 2,5 timme värt en hel del.

Och Pontus misstänker vi har fått Borrelia igen. Han har haft ont i ett knä ett tag och jag har trott att det berott på hans skor. Men nu upptäckte vi en stor, röd ring, på hans ena skinka hihi, och det såg ut som förra gången han hade Borrelia. Så imorgon får han ringa till vårdcentralen direkt och förhoppningsvis får han komma in direkt.

Ja, vilken helg hörrni. Hoppas ni har haft en bättre sådan än vad vi har haft!

Nils har börjat gilla att ha på sig sin jakt-ryggsäck :)


2 kommentarer:

  1. Ja det var en jäkla helg du haft. Du kanske blev stressad när Nils föll och fick värkarna av det?

    SvaraRadera