Bloggportalen Statistik

fredag 25 oktober 2013

Aurora-mottagningen

Igår hade jag och Pontus tid på Aurora-mottagningen på Ryhov. 
Jag har ju känt (och känner fortfarande till viss del) mig betydligt mer orolig inför denna förlossning än vad jag gjorde inför första. Första förlossningen längtade jag efter och såg som en utmaning och jag kände ett enormt självförtroende. Men sen när förlossningen blev som den blev (ni hittar förlossningsberättelsen här), så känner jag mig nu väldigt mycket mer nervös och orolig över hur det ska gå. 

Så därför bestämde vi oss för att ta hjälp av Aurora-mottagningen. Vi träffade en barnmorska som var väldigt duktig på att förklara och att peppa! Vi gick igenom journalen från min första förlossning och hon kunde förklara mycket av det som vi hade haft frågetecken kring. Så efter gårdagens möte så känns det mycket bättre och jag känner mig redo för revansch! :) 

Idag har mor och far varit här på eftermiddagen. Nils visade dem sin nya säng, han gillar den skarpt! Han gillar att krypa upp i den även på dagen och ligga och läsa en bok, mys!

Nyss festade vi loss med smörgåstårtebakelser till middag och nu blir det mys framför tv:n, härligt med fredag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar