Bloggportalen Statistik

fredag 9 augusti 2013

Ugnsstekt kyckling i smaskig sås

Igår bjöd jag mina föräldrar på ett av mina äldsta recept ur min samling. Också ett av mina favoritrecept! Enkelt att tillaga men tillagningstiden i ugnen är 1,5 timme så man får planera och vara ute i god tid så att man inte har ett hungrigt, otåligt barn som inte vill vänta (som jag hade igår hihi).

Ingredienser:
4 kycklingfiléer
3 dl grädde
5 dl crème fraîche 
1,5 tsk sambal oelek
0,5 dl soya

Sätt ugnen på 175 grader. Lägg de frysta eller tinade kycklingfiléerna i en ugnsfast form. Blanda ihop ingredienserna till såsen. Häll över såsen, det ska helst täcka kycklingen helt men om toppen syns så kan bara ösa över sås några gånger under tillagningen. In i ugnen 1,5 timmar i 175 grader.

Jag serverade detta igår tillsammans med klyftpotatis och broccoli. 
Men ris passar också väldigt bra till!

Bon apetit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar