Bloggportalen Statistik

fredag 30 augusti 2013

Inskolningsdag nr.5


Idag fick Nils testa på att vara själv på dagis en längre stund. Vid nio så gick jag iväg och Nils blev inte ledsen när jag gick, han var fullt upptagen med att stapla klossar och märkte knappt att jag sa hejdå!
Jag åkte och handlade och åt lunch hemma och kom sen tillbaka vid kvart i tolv då barnen ätit sin lunch. Fröken hade tagit kort på Nils medans jag var borta för att visa mig att han hade varit glad hela tiden, så det var skönt att se!

Vi testade på att vila efter lunchen men Nils ville inte vila idag heller, men vi låg där en stund iallafall innan vi begav oss hemåt. Vi har ju hela nästa vecka på oss också så det är ju ingen brådska vilket känns bra!

Jag pratade med jobbet innan också då jag var hemma, jag ska jobba imorgon då jag har bytt helg med en kollega, så jag ville kolla läget inför helgen. Helgen då jag skulle jobbat så ska vi ju på 35- årsfest för Frida i Göteborg. Och min nästa helg då jag jobbar har jag tagit semester för då fyller jag 30! Så min nästa helg blir inte förrän jag är tillbaka efter min nästa föräldraledighet, det känns något märkligt!

Lite lek hanns med innan frukost

Nils leker i "spegel-rummet"

Lera fick barnen leka med idag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar