Bloggportalen Statistik

måndag 19 augusti 2013

Bebisrapport v.19

Idag så går jag in i v.19, snart halvtid! Jag känner mig helt normal i kroppen, och känner mig inte sådär klumpig som jag gjorde ett tag. Halsbrännan har dock börjat komma ordentligt, men mest på kvällstid. Då är det havregryn och mjölk som gäller. Tipset med havregryn fick jag av min mormor och det funkar verkligen!

Jag äter nu 175 mg Levaxin och sen ACO Gravid- vitamin. Det krångliga är att det måste gå minst 4 timmar efter att jag tagit Levaxinet som jag kan äta vitaminer med järn, för annars så tappar Levaxinet sin effekt. Och vitaminerna ska man ta två tabletter vid olika tillfällen så det blir ett himla tidspassande av tabletter varje dag! Men sen jag började med extra järn så har jag inte haft någon huvudvärk alls, så det är värt att passa en massa tider :)

Jag tror att jag känner bebisen varje kväll när jag slappnar av och ska sova, men det är fortfarande svårt tycker jag att veta om det är bebisen man känner eller om det är något annat! Så därför ska det bli väldigt skönt att gå på ultraljud på fredag och få se bebisen!

Mitt hår har fått jättebra "gravidtets-kvalité", vilket är bra för det behöver ju ladda upp inför kommande håravfall igen då jag ammar! Min frisör visade sist hur mycket allt hår jag tappade sist under amningen har växt ut, och det hade vuxit nästan ner till axlarna redan så då borde jag klara en till hårfällning i vår utan att bli helt skallig! Men jag tycker att det borde finnas något knep man kan ta till för att inte tappa så mycket hår när man ammar? Nån super-vitamin eller liknande som man kan käka?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar