Bloggportalen Statistik

söndag 28 juli 2013

Skorv eller eksem?


Idag har jag rensat ut alla plagg i min garderob som jag inte kan ha längre och hängt in alla "normala" kläder i stora garderoben istället. Så min garderob är numera väldigt tom! Men smidigt ändå att bara ha framme det som jag faktiskt kan ha, går lite fortare att hitta kläder då på morgonen.. :)

Sen har jag varit och storhandlat på Citygross. Jag gillar Citygross allt mer, tycker om deras kött, bageri och deras låga priser på grönsaker. Sedan har det ett bra läge nära E4:an så man slipper ge sig in i stan.

Sen har jag även hunnit med att baka inför morgondagens utflykt! Det har ju varit bra bakväder idag med allt regn, om än lite väl varmt dock.

Nils har nyligen fått något som ser ut som skorv i hårbotten, men det borde ju inte vara skorv för det har väl bara små bebisar? Så vi anar att det är eksem, och eftersom det har kommit nu så kanske det har med värmen att göra? 
Nu när det har varit så varmt så har ju Nils blivit väldigt svettig i hårbottnen..
Vi får ringa och rådfråga BVC imorgon bitti.

Så här ser det ut, (de mörka fläckarna i hårbottnen), här har vi precis testat att olja in det för att se om det hjälper.. Så gjorde vi ju med skorven kommer jag ihåg och det hjälpte ju..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar