Bloggportalen Statistik

onsdag 17 juli 2013

Nils is back!

Nils, vår pigga, glada son is back! Han är fortfarande lite täppt men annars vid god vigör! Men jag tror att han tycker värmen är jobbig också, det tycker ju en annan med! Tacka vet jag efter klockan 18, då börjar det bli behagligt tycker jag. 

Nu ska jag packa lite smått. Imorgon åker jag och Pontus iväg på herrgårdsvistelsen som jag köpte billigt på Tradera i våras. Mamma och pappa kommer hit och ska passa Nils och sova över här. Smidigt eftersom Nils alla saker finns här och han får sova i sin egen säng. Vi får hoppas att det går bra och att Nils sköter sig! :)

Pontus köpte bilbarnsstolen och prutade ner den till 300, bra pris! Så nu är båda bilarna redo att hämta och lämna Nils på förskolan.
Nu har vi span på en syskonvagn på Blocket, gärna en Mountain Buggy för den är vi så nöjd med nu. Sen ska vi antagligen köpa en till spjälsäng, Nils tumlar ju runt som sjutton i sin så jag är tveksam till att han är redo för en juniorsäng när bebisen kommer..



4 kommentarer:

  1. Testa köpa vagga. Finns billiga på Erikshjälpen m.m. Då "köper" ni runt 5 månader extra som Nils kan ha sin spjälsäng. Så gör vi med Otis och Timo. Otis kommer nog vara redo för den andra sängen om ett halvår. Nu har han lärt sig gå in och ur den, och det var mest det vi var rädda för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har en vagga som vi använde till Nils på nedervåningen, så han sov där på dagen. Men den skulle vi ju faktiskt kunna ha på övervåningen till lillbebisen som "ordinarie" säng också! Tack för smart tips! :)

      Radera
  2. Ni behöver inte en paraplysulky till "framöver" ;-)

    SvaraRadera
  3. Hmm, nej inte som vi har tänkt på.. :)

    SvaraRadera