Bloggportalen Statistik

onsdag 6 mars 2013

Ledig dag

Idag är jag ledig och jag ska bara vara med Nils hela dagen, härligt! Jag är verkligen mån om att få så mycket tid som möjligt med Nils, den här småbarns-tiden kommer ju aldrig tillbaka. Men det är svårt det här med att balansera jobb och familj. Jag älskar mitt jobb och det är lätt hänt att stanna några timmar extra på jobbet. 
Så därför tycker jag att det fungerar bra att vara ledig en dag i veckan och bara kunna fokusera på Nils för då får jag inte lika mycket dåligt samvete när jag tillbringar några extra timmar på jobbet de andra dagarna. Nils är ju ändå som mest aktiv på kvällarna och sover en hel del timmar under dagen.

Idag vaknade Nils 08:30 och hade sovit hela natten. Han är pigg nu och har ingen feber, inte heller någon mer spya så det var ingen magsjuka som tur var!



Just nu sitter Nils och borstar sina tänder, han vägrar låta oss borsta tänderna så vi låter honom sköta den saken själv. Jag brukar dock försöka få till några borst-drag själv så att tänderna säkert blir rena! Men då blir Nils skitförbannad haha :) 

Pontus har åkt till vårdcentralen nu precis för han ska kolla upp en rodnad som han har fått på magen. Det ser ut som en stor, röd cirkel mitt på magen, märkligt!

För övrigt så har vi ett rådjur som ligger här utanför och vilar, vi har ju väldigt mycket rådjur på vår tomt, de verkar trivas här. Kanske kan bero på att jag matar dem med potatis...! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar